n

n

7 noiembrie 2012

Verde, gradina, noiembrie

Un prieten gradinar, mi-a inzestrat gradina in urma cu doi ani, cu ... cateva fire de ceva verde, pe post de sperietori de coropisnite.
<-aa href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg0L9s5-iKujJyP19byW1xXOJfZDcP-y6OX6RNhKADhvnZ_msd2f57vkmYfnEgZ5m9UFSOjcILG74RS-cDG5zhCwncXnSRlguOsh0qMSiFWJXS7UG4BiB5bMNhjIHP1FhyphenhypheniBtWvo8B_MoYj/s1600/Picture+660.jpg" imageanchor="1" style="margin-left:1em; margin-right:1em">
Adevarat este ca de atunci nu am mai vazut coropisnite in gradina si ca pesimistul din mine nu crede ca aceasta planta ar fi motivul, dar acestea sunt faptele--le iau ca atare, trec de ele si bucuria mea ramane in gradina prin verdele careia, nu-i este frica de frig.
Nu le-am privit, nu le-am plivit, nu le-am dat nici apa, de parca nu ar fi fost si totusi ele isi vad de drum, devin mai multe prin radacini si sunt reginele gradinei atunci cand toti supusii ei dorm.

9 comentarii:

  1. sunt tare frumoase si daca mai sunt si utile... mi-ai facut pofta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Apoi fa cumva si intreaba-l ce ti-o dat sa stim si noi :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @green, o cheama Euphorbia lathyris.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumiri :-) o sa caut si eu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am cautat si eu despre ea, se pare ca are treaba cu cartitele nu cu coropisnitele si cica e foarte toxica, plus ca nu mai scapi odata ce ai adus-o in gradina. Cred ca o sa ma abtin totusi :-)

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumiri pentru pareri si pentru simplul fapt ca acum cunosc o parte din ceea ce este aceasta planta. Va fi pe mai departe, in marginea gradinei..., verde, atunci cand toate celelalte, isi vor fi pierdut culoarea.

    si inca----citesc cu placere blogurile ce spun fapte simple..., comentariile sunt problema mea, uneori stau o jumatate de ora si nu reusesc sa scriu unul...,si iau faptele precum sunt...,si speriat am fost in seara aceasta cand am vazut ca am 5 comentarii----primul gand- ma prins politia blogurilor.
    Sa fie bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Eee, nici chiar asa. Io stiu ca ardelenii is scumpi la vorba, dar trebuie sa incerci sa comunici cu cei pe care ii citesti si iti plac. Plus ca ar trebui sa fi ceva mai descriptiv in articolele tale, ca sa aibe oamenii ce comenta. Cateodata esti cam abstract, parere proprie :) Spor la scris si comentat, nu mai scump la vorba :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Am citit si eu despre planta asta minune. Ca sa elucidam misterul - coropisnite nu ai, dar cartite ai? PS Am inteles ca face seminte, poate faci un gest de bine si aduni cateva si ne trimiti si noua - disperatilor de daunatori cu "c", oricare ar fi ei. PS2: Politia, deschideti!

    RăspundețiȘtergere
  9. Green, asa este..., cat despre scris si comentarii, gradina mea este cam saraca
    Cartita am avut, musuroia prin iarba de la marginea straturilor si-n una din zilele anului trecut, am gasit-o moarta prin iarba- gandul meu a fost ca o alta a alungat-o si ia luat locul..., si musuroaiele au continuat sa apara prin iarba pana in acest an, in vara, cand brusc au disparut.
    acestea sunt faptele, cat despre seminte, banuiesc ca apar tarziu, cam in acest timp, cand drum inspre gradina nu prea mai am si de aceea nu stiu nimic despre ele dar voi incerca sa vad ce si cum fiindca daca adevarat ar fi ca aceasta planta alunca cartitele, pacat ar fi de munca gradinarilor
    Cu bine!

    RăspundețiȘtergere