n

n

3 martie 2013

Hunedoara, combinat siderurgic- de ce am ramas?

Hunedoara, o scriu cu regret- este un oras urat...,drept este ca menirea lui a fost de a da forta de munca Combinatului, o menire ce nu cerea cultura si multimi de statui, dar parca un strop totusi...se putea mai mult. Am fost muncitor in Combinat din 86, cand avea 18000 de angajati pana in 2009 cand numarul lor a ajuns in jur de 800...si bine este ca totusi a ramas o otelarie electrica si un laminor in care sau investit ceva bani de catre domnul MITAL (avea si de unde- la cat otel a topit din maretul combinat) Aceste este ultimul turn de racire ce mai sta in piloni, prin simplu fapt ca are o cladire importanta prea apropiata de el si nimeni nu vrea sa se riste a-l da jos pentru fierul ce sade in el-----se poate vedea la doar 200 de metri de castelul Corvinilor. otelaria electrica, dincolo de ea, muntele de zgura....si in toate acestea, spatiu imens de tara trista fiindca nu ai cum sa spui ceva mai adevarat despre tara ce are oameni harnici in ea, ce au muncit sa aiba un viitor si mai apoi tot ei au venit si au spus ca nu se poate o intindere nefireasca s-a nascut pe malul stang al Cernei si o alta si-a fugarit oamenii prin tari straine eu am ramas aici sa fac aceste poze

4 comentarii:

  1. Sa-ti dea Dumnezeu sanatate si la fel alor tai daca ai ramas aici. Sa nu-ti para rau! Painea e mai amara in strainatate... Nu e usor sa fii imigrant. Nu e usor sa-i lasi pe cei dragi aici. Sa zicem ca iti iei copiii, dar parintii tot aici ii lasi... E greu, trebuie sa fii sufleteste amputat de o parte importanta ca sa poti sa duci asa o poavara. Eu n-am putut. Trebuie sa ramana unii si aici. Sa isi ingrijeasca parintii batrani, sa-i duca pe ultimul drum, sa reziste cum pot: sa puna rosii, si ardei, si castraveti, si mazare....

    RăspundețiȘtergere
  2. Sanatate sa fie ! ......uneori gandesc despre vremurile cand toti vroiau sa cucereasca aceasta tara- acum multi dintre noi, o parasesc - stiu insa ca Ea a ramas aceeasi, bogata si frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  3. Am fost anul trecut doua zile in Hunedoara.
    Iti dau dreptate, cu regret
    Eu am fost socata de acele (nici nu stiu cum sa le zic corect) constructii grotesti, in drum spre Prislop.
    Mor de nervi cand vad ciudateniile astea.
    Cine le-a permis, de ce s-au dat autorizatii, de ce nu se demoleaza porcariile alea.
    La aceste multe de ce-uri stiu ca nu voi gasi eu alte raspunsuri decat prostia, mita, indolenta si lipsa viziunii

    RăspundețiȘtergere