n

n

20 octombrie 2015

Hot de munca

In acest an, la intrarea in fabrica de lucru, s-a inaltat sub paduricea de copaci, fara de sens, un fir de rosie.
L-am vazut din primul moment, din faza de iarba si nu l-am bagat in seama, mai apoi nu i-am dat nici o sansa pana in una din zile cand am gasit un par infipt langa el si o legatura cu o sfoara- Cum, o rosie in lupta cu atata umbra, fara pic de soare!?
Ei bine, cineva credea in ea si in toata vara a continuat sa o lege si sa o ude iar rosia a crescut semeata, fara strop de chimicale ori de boala si a rodit multimi de gogonele, de ma apucase deja invidia si uimirea..
In fel firesc, totul a revenit la normal cand am gasit intarziere in vopsirea gogonelelor inspre rosu si mai ales in una din dimineti cand
am gasit minunea de rosie fara cele cateva gogonele si putinele inceputuri colorate inspre rosu.
Era goala, dezbracata si trista, furata si fara de rost.
Acum ce sa mai zic, trist este furtul muncii unui om , furt facut in o zi, dar cred ca placerea de a fi alaturi de un fir de rosie o intreaga vara este cu mult mai de...

E ca viata.- rosie made in Romania, pe care nu ne-o fura altii, ne o furam noi singuri, aruncand din solarii inspre piata, rosii crecute in vata ori rosii din seminte prefabricate prin tari fara de bun pamant
.....tin minte vrerea unor olandezi de a duce pamant din Baragan, incarcat in camioane, inspre olanda lor...
ori alta tinere- un solarist este intrebat daca mai cultiva rosii din semintele tarii
-da, cultiv, dar doar pentru familie ....fiindca cumparatorul vrea doar rosii frumoase si tari
Rostul bun se afla undeva, prin mijloc, fiindca, cred eu ca nu mai avem in aceste vremuri, rabdarea de a avea o rosie intreaga, cu gust dulce,...nu, noi vrem totul cat mai repede si mai acum, sa avem numai noi...., ca si  imbogatitul nostru  hot de gogonele.
Buna dimineata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu