n

n

10 august 2014

Mana la rosii

An greu pentru reginele rosii- vesti despre ele am adunat de unde si cum am putut-- Pestis-mana moderata, aici gradinarii au inceput sa faca si bulion si pentru a reusii, au adunat rosiile a doua gradini.
Turdas- lupta crancena, multe stropiri cu rezultate slabe
Hasdat- la fel
Dabaca-  undeva, intr-o zona mai inalta, rosiile nici macar nu au reusit, toate au fost aruncate.
Zlasti- paraul ce trece pe sub podul castelului si pe langa gradina noastra- rosiile vecinilor, compromise total- cele din solarul lor, au o cu totul alta soarta,buna...
si acum,

din oras, pe drum inspre mana rosiilor noastre
unde inca inainte de a se desarvasii mana,  10 la suta din ele, le-am aruncat dupa  primele semne
Mai apoi, am dat peste ele cu solutie cumparata ce nu a avut nici un efect si-n cele din urma, fiindca rosiile incepeau sa se puna pe facut rod, am trecut la toaletarea lor- la ruperea frunzelor afectate si la ceea ce nu stiam sa ajung vreodata,- scoaterea petelor de mana de pe tulpini cu ajutorul cutitului.

In nebunia aceasta de mana, toaletarea rosiilor a avut doar un efect de tinere in viata a gogonelelor, mana a lovit rosiile in cele mai firave locuri
in varfurile si-n florile lor iar astfel, viitorul rosiilor este compromis.

Ramanem prin gradina, cu bunul gust al putinelor  rosii de acum, cu o parere de rau si o mica placere ca mana nu a reusit sa ne ingenuncheze de tot,..............a!..... si cu o speranta- ca-n viitor, mintea mea cea creata, va incerca sa previna inca de la inceput, prin metode eco, ticaloasa de mana.
Sa aveti rosii frumoase!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu