n

n

29 iulie 2011

Prepararea otetului de casa

Ploua din nou si parca oricat ar ploua de mult, tot nu-mi este dor de un strop de seceta. Adevarat este ca toate se misca mai greu in gradina- legumele imi par ciurde de vaci, ce stau intr-o ploaie nesfarsita, resemnate, fara miscare, fara motiv, doar rumegand o iarba imaginara.
In ploaie am lasat gradina, cartea am deschis si acum fac ceea ce este mai usor- copiez din aceeasi carte trimisa poporului roman de catre poporul rus.
Prepararea otetului de casa.
Pentru a prepara otet de casa, se iau la 1 litru de apa, 1 pahar de zahar tos sau de miere, 1 bucata potrivita de piine de secara acra, 15-20 g de drojdie proaspata si cateva stafide.
Solutia de zahar (sau miere) se fierbe timp de 10-15 minute, apoi lichidul caldut (dupa ce s-a racorit) se adauga piinea, se dizolva drojdia si totul se pune intr-un vas smaltuit (cu gitul larg), acoperit cu o pinza curata, intr-un loc cald, pentru 2-3 zile. Dupa ce lichidul a fermentat, se toarna in cantitati egale in doua sticle, se adauga 2-3 stafide si se lasa la temperatura camerei, astupind gitul sticlelor cu vata. Peste o saptamina otetul este gata si se poate intrebuinta. Acest otet se poate folosi la dresul mincarurilor si la prepararea marinatelor.


Parerea mea este ca reteta poate ar fi fost mai reusita daca ar fi dat detalii mai in amanunt, eu unul nu stiu daca voi incerca, mai ales ca habar nu am de unde pot sa fac rost de paine de secara acra, dar cine stie!, eu doar sper ca am mai pus un punct si o virgula in ceea ce inseamna mancarea fara eee-uri si otetul facut in casa omului.

2 comentarii: