n

n

26 februarie 2011

Despre cartof


Am fost in piata astazi, am cumparat cinci kile de cartofi si intr-un colt al pietei am vazut scris pe un carton-cartofi de samanta de Fagaras, 1,80 lei.
Ma intreb degeaba-daca la-s fi intrebat pe vanzator depre calitatea cartofilor, mi-ar fi spus adevarul?
Nu am cumparat, am mai scris, pana acum nu am pus cartofi in gradina fiind destul de ieftini, acum situatia esta alta, am pregatiti pentru a fi puse in pamant cateva kile aduse din zona Dejului.
Stirea care ne-a adus-o pro tv ar trebui sa ne puna pe ganduri, sa ne reconfiguram cultura cartofului si sa avem un alt comportament fata de cultivarea lui
Dupa stirea despre cartofi ni se da alta despre cum dispar padurile din Romania.
Reportajul va fi prezentat maine, despre acest subiect am mai auzit, masini pline cu, copaci taiati am vazut dar in clipa in care imi pun imaginatia la lucru, ma ingrozesc de ce poate sa faca romanul, cunoscand prea bine firea lui.
Vorba pe care am auzit-o de multe ori, imi provoaca mila- avem o tara asa de frumoasa, pacat ca este locuita.
Astept reportajul de maine despre padurile noastre pregatindu-ma cu o mare portie de simtire de bine pentru a face fata finalului de reportaj.
Un mareP.S.
Ieri am scris despre cartof in urma reportajului de pe protv, astazi la-m auzit la Viata satului pe secretarul de stat Radulescu care ne-a sfatuit sa cumparam cartofi de samanta numai cu certificat fitosanitar.Are dreptate, uita doar ca traim in Romania unde in piete producatorul adevarat nu are loc sa isi vanda marfa de intermediari. Daca cartoful de samanta din zona Brasovului are intradevar probleme mai bine ne-am interesa de masina cu care vanzatorul a adus cartofii si daca are numar de Brasov sa cautam in alta parte.E mare pacat sa muncesti o vara intreaga si la sfarsit sa vezi cum ti se strica cartofi.
Nu am vrut sa pun cartofi in ani putini pe care ii am ca si gradinar, pretul si faptul ca traiesc intr-o zona in care se cultiva foarte mult, plus frica de colorado.Cunosc gandacul din copilarie, din vacantele traite la bunici, ii adunau in borcane in care puneau petrol folosit pentru lampas, repetand figura asta de cate ori era nevoie.
Imi este greu fiindca stau la oras, o lipsa de cateva zile de la gradina si gandacul isi poate face de cap, acesta este in fapt motivul principal pentru care nu am pus cartofi pana acum. Acum privesc pretul tampit de mare al kilogramului de cartofi si nu am incotro, neaparat am sa pun cartofi in anul acesta. Baniuesc ca voi reusi sa am o productie buna chiar daca nu am experienta in cultivarea cartofului, mult zace in genele mele trairile bunicilor si a celor dinaintea lor ce sau ocupat cu legumicultura pe pamantul bun al campiei Dunarii.
Este frumoasa si povestea cartofului, pacat ca e vreme de iarna si ca astfel nu putem trai vietuirea legumelor din gradinile noastre in imagini dar vine vremea cat de curand.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu