n

n

15 august 2011

Pescuit la Mintia

Seara, noapte si dimineata de pescuit pe mal de Mures...
-luna plina , cerul instelat si stralucitorii meteoriti ce tin doar o clipa, nu se pot fotografia
- am incercat in jurul orei doua noaptea sa prind pe aparat, ceva ce prin marime si felul in care se hranea cu iarba de pe mal, banuiam doar prin imaginatie ca este un castor. Auzisem despre ei precum ca ar fi fost introdusi in urma cu ceva ani, in raurile din tara si frica mi-a fost in noapte in lumina lunii pline, sa vad pentru prima data, atat cat sa putut, un animal de o asemanea marime in Mures.

Adevarat ca nu se vede nimic insa eu stiu printre pixelii negri, ce si cum a fost.

A venit dimineata, in noapte am prins pesti ce nu aveau marimea corecta pentru a fi pastrati si i-am eliberat.

Un mal plin de undite, de la barajul de la centrala Mintia in jos. Acest fapt imi pare firesc, nefiresc este felul in care pescarul intelege sa opreasca in juvelnic orice fel de peste indiferent de marime. Si greu mi-a fost sa vad specii de peste aflati la cresa, sau gradinita, cum isi sfarseau abia inceputul de viata. Am primit de la necunoscuti si am prins astfel de pesti, i-am eliberat pentru a isi continua cresa, gradinita si liceul dar din mersul masinii pe mal de apa inspre casa, mi-am dat seama privind pescari ca pestele si pescarul nu au viitor. Mai exista privatul, ce-l ce stie si iubeste pestele- prin el stiu ca in acest domeniu mai exista viitor.

Un ciudat si scurt izvor prin lungimea lui ce se varsa in Mures- nu m-am putut abtine sa nu-i fac o poza.

Nu am adus acasa peste dar printre multele lucruri plimbate la pescuit am adus acasa o calugarita.

Si m-am luptat cu ea pentru teritoriul meu si am castigat amandoi, ea a ajuns in iarba verde iar eu ma simt acum linistit fiindca stiu ce fac calugaritele, dupa...

Pentru pescarii ce au auzit ca la Mintia se inghesuie pestii in carligele lor, le spun doar ce am vazut eu in decursul anilor- exista peste intradevar fiindca el urca pe rau si acolo intalneste o bariera, dar cel mai mult este sub dimensiunile legale, cel mare stie mai bine ce si cum sa faca pentru a fi pe mai departe. Adevarat este ca centrala Mintia devarsa apa calda in Mures si ca pestii in iarna se simt fericiti, dar si pescarii se aduna acolo incat la un moment dat ai impresia ca sunt mai multi pescari decat pesti.

La multi ani- Maria!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu