n

n

9 iunie 2011

Povestea mazarei

A inceput ca o intamplare, intr-o poveste a continuat si acum a ajuns la final si tare ma bucur si ii zambesc.

Cu aceasta punga a inceput. Am vrut sa cumpar 500 de grame de seminte, nu se gasea la magazinul respectiv decat de 200 si de un kil si cum 200 mi se parea putin m-am ales cu un kil si cand am ajuns clipa punerii semintelor in pamant mi-am zis ca nu sunt in toate cu atata multime de seminte. Am pus cat ma dus mintea si restul de seminte le-am imprastiat pe la alti gradinari.

Mai apoi printre frigurile inceputului de primavara si-a vestit nasterea- privind-o, amintirea pauzelor din scoala ma inconjura si toate tinerele fire de mazare erau multimi de copii aflati in pauza dintre ore.

Apoi au cerut ajutor pentru a se putea ridica spre cer, am fost acolo si impreuna am inceput inaltarea.

Ne-a fost bine impreuna si mult am ras cand le-am vazut uimite prin primele flori- erau tinere femei si tare zbenguite mai erau!

Si am mai trait o clipa de uimire impreuna prin primele pastai, prin bobul abia nascut si fara nici o indoiala a fost cea mai frumoasa clipa.
Si au trecut zile multe fara de ploi, privirea in sus o indreptam si nici un nor de ploaie pe cer nu era.O auzeam gemand a durere, ii era sete iar apa ce am incercat sa-i dau era mult prea putina. Am cerut ajutor unei alte gradini si gradinarul ei mi-a dat o pompa de apa si apa din paraul din apropiere am aruncat peste ea. Mult s-a mai bucurat!

Si mi-a multumit cand am inceput sa culeg primele pastai.

Ne-a daruit si am dariut si noi la randul nostru si implinire este in camara noastra prin micul si dulcele bob de mazare.
Acum din cele patru straturi mai este doar unul si-n locul lor sau asezat seminte de castraveti si rasaduri de ardei si varza.

Incarcata de rod si adusa de spate de batranete, mazarea va mai sta o zi in gradina.
Ma plec si ii multumesc pentru ca a fost alaturi de mine in gradina mea de legume si trec mai departe cu speranta ca vom fi din nou impreuna intr-un alt inceput de primavara.
Sfarsit.

2 comentarii:

  1. Frumoasa poveste, cu final fericit!
    Ai facut vreo socoteala, cate kilograme ai adunat in total? Ca mi se pare ca ai avut o recolta tare frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumiri...,nu am facut un calcul in kilograme ci in borcane de 800 de grame. Rezultatul-17 borcane ce sau umplut in bucataria mamei, in jur de 48 pe care de fapt le-am pus in pungi la congelator,18 borcane au ajuns la socrul meu si alte trei la o gradina mai mica. Rezultat-86 borcane de 800 de grame.

    RăspundețiȘtergere