n

n

28 iulie 2011

Castraveti murati pentru consum imediat

Bunica sotiei mele, o mare gospodina- Dumnezeu sa o odihneasca!- a trait vremurile de dupa razboi si-n acele timpuri, mama Rusia ne invata pe noi ce si cum sa fim. Am in fata o carte ce a fost tradusa in anul 1961 dupa o carte a imensei tari vecine, pe care am citit-o in parte si cred ca invataturi bune daruieste.

Castraveti murati pentru consum imediat.

Castravetii alesi pentru murat se spala,se asaza in vase, punind intre ei cate un rand de marar si usturoi, si se toarna deasupra saramura.
Pentru a grabi muratul se recomanda sa se taie varfurile castravetilor, iar dupa ce au fost asezati in vas, sa se toarne peste ei saramura fierbinte.Castravetii pusi astfel la murat sint gata dupa cateva zile.
In functie de marimea castravetilor,pentru fiecare 10 litri de apa se vor lua de la 400g(pentru castravetii marunti) pina la 600g(pentru cei mari) de sare.

Am citit. am gandit o clipa si am incercat- acum astept rezultatul.
Adevarat este ca acest fel de a mura castravetii cat mai repede, nu difera foarte mult de a-l nostru dar o curiozitate si o intrebare ma gadila- oare de la ei am invatat si-n timp am uitat si am modificat aceasta reteta simpla sau toate le aveam dinainte!?
Nu stiu, stiu doar ca astept sa treaca zile pentru a manca castraveti murati pentru consum imediat.
Si inca ceva- dincolo de aceasta reteta de a mura castravetii, oare cata putere mai au acele vremuri in mintile celor ce ne conduc?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu