n

n

7 septembrie 2011

Morometii si inca o taxa- pe pamantul dat in arenda

Coborat de pe o cusca atarnata in carlig de macara cu pod rulant, asezat la o tentativa de masa, mancam in pauza si printre vorbe spuse intre mancatori de pachet a sosit una- precum ca cei ce au pamant dat in arenda vor trebuii sa plateasca in plus peste impozitul datorat statului,. si tva-ul pentru minunea aceea de produse sau bani castigati, ramasi ca vai mama lor dupa ceea ce cel ce foloseste pamantul lor . Si oamenii se intrebau ce rost mai au in a-si tine pamanturile ramase drept mostenire pe care acest stat in loc sa ii incurajeze sa si le tina ii indeamna sa le vanda pe bani de nimic?
O intrebare a urmat- ei si ce o sa-mi faca daca nu vreau sa platesc tva-ul, ca cele cinci hectare inca sunt pe numele lui mama si ea a murit acum cinci ani!?


Am tacut un strop, dreptate i-am dat la om dar mai apoi mi-am amintit filmul Morometii in care Ilie nu vroia sa-si plateasca funciirea- ...ba omule, o sa-ti ieie vita din batatura...! am zis...

Sa uitat uimit la mine - poate sa o ieie pe nevastamea ...a spus...

...mai departe am tacut, am zambit in mine si m-am bucurat ca Morometii nu au pierit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu