n

n

1 februarie 2011

Jurnal- romanii, benzina si uleiul.

Faceam cumparaturi intr-un supermarket, impingand preaimensul cos facut pentru preaputini mei bani. Printre randuri, ma-m oprit brusc. Un raft intreg, gol, de parca un monstru statea cu gura deschisa in fata mea gata sa ma manance, ma lasat pret de doua minute, uimit.Acolo erau sute de sticle de ulei cu un pret si o calitate un pic mai mici decat al celorlalte sticle de ulei iar acum totul era gol, un mic anunt ne dadea de stire ca acest produs nu mai exista.
Nu stiu daca oamenii au cumparat uleiul sau cei din supermarket nu l-au mai scos din magazie, ceea ce este sigur e ca lipsa uleiului din raft se datora anuntarii de catre nu stiu ce producatori ca uleiul se va scumpi din nu stiu care data fiindca nu mai pot sa il tina la un anume pret.
Stateam ca prostu in fata raftului de parca era un raft adus din comunism si ma intrebam- oare toti producatorii astia de ulei au acelasi profit sau aceleasi pierderi, oare exista in tara asta cerere si oferta?
Eu cred ca e o mare porcarie si ca traim ceea ce meritam fiindca nu actionam, atatia ani de comunism, de inclinare in fata deciziilor altor oameni ne-au transformat din oameni in plante.
Tristete ma cuprins vazand acel raft gol- imi imaginam oamenii imbulzinduse sa cumpere uleiul si mi-am adus aminte de Zamfirescu jucand in Morometii lui Stere Gulea...

...ca va-ti repezit voi ca orbii si cand va-ti vazut cu (ulei), dai in masa pe aia care na-u luat!
Ticalosi cu benzina au scumpit benzina cate putin, sa nu simtim, si au ajuns cu pretul mult prea sus fata de puterile noastre.
Si ma intreb- de-ar fi scumpit benzina precum au scumpit astia uleiul, cat de mari ar fi fost cozile in tara asta?
Cred ca toata tara ar fi fost o coada si atunci poate am fi fost si noi mai multi alaturi de acesti tineri extraordinari care cumpara benzina cu un leu, un leu si cinspe bani.
Cand vor ajunge ei sa ne conduca, ne va fi mai bine, pana atunci sa nu uitam-Va-ti repezit voi ca orbii si cand va-ti vazut cu ..., da-i in masa pe aia care na-u luat!
Astia suntem.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu